درباره‌ی عروسی‌های مختلط و مرد/زن جدا

یه مدتی هست که تو تایم لاین من خیلی ها در مورد مدل عروسی گرفتن زن/مرد جدا و مختلط نظر میدن. چند روز پیش یه نفر نوشته بود: بیایید هر چی عروسی مرد و زن جدا دعوت شدید نرید و اعتراض کنید و … خواستم بگم خوش به حالتون که حق انتخاب دارید بین عروسی‌هایی که دعوت می‌شوید، برای شما هر دو مدلش هست. ما جزو اقوامی هستیم که نه تنها عروسی‌های مختلط رو کلی اخی میدونن (ترک) بلکه اونقدری داغون تشریف دارن که نمیشه به گرفتن عروسی این مدلی حتی فکر کرد.

من اگرچه دلایل زیادی داشتم برای عروسی نگرفتن و اینکه خدایی کلا خوشم نمیاد آدم این مدلی پول حیف و میل کنه و این طرز فکر مال دوران نوجوانی من بود. ولی خب یکی از دلایل همین طرز برخورد راجع به سیستم عروسی گرفتن تو فامیلامون بود. حالا مسائل و مشکلات فراوان دیگه هم هستن که تو حوصله این متن نمیگنجه.

این شد که با کلی کش و قوس و جدل و متاسفانه نارضایتی فراوان اطرافیان (کل فامیل) در راس همه پدر و مادر و خواهر و برادر، من و لیلا تصمیم گرفتیم که جشن عروسی نداشته باشیم و با یه دور همی کوچولوی خانوادگی رفتیم سر خونه زندگی‌مون. خدا رو شکر بعد از گذشت ۲ سال کمترین اثر از پیشمانی هم تو هیچ کدوم از ما پیدا نشده و از این تصمیم راضی هستیم. در عوض ماه عسل رو هم حدود دو هفته توی کشور دوست و همسایه تایلند سپری کردیم.

متن بالا با کمی تغییر جزئی مربوط به صفحه توئیترم بود.

پی نوشت: این رو هم باید اضافه کنم که همین تصمیم و نگرفتن عروسی و جشن که بخواهیم فامیل ها رو دعوت کنیم به نوبه خودش کلی سنت شکنی بوده و همچنان هم هست، چرا که کسی فکرش رو نمی کنه که بتونه عروسی نگیره تو فامیلای ما. اما من امیدوارم این حرکت کمک کنه به تمام کسانی که به هر جهت (مسائلی از قبیل تفاوت سلیقه ، یا توان مالی و …) تمایل ندارن جشن عروسی به اون شکل و شیوه سنتی رو اجرا کنن.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

توییت‌ها

نمایش توییتر شما در بخش تنظیمات به درستی ست نشده است. لطفا به آدرس https://apps.twitter.com برید و با استفاده از توکن جدیدی که میسازید، در بخش تنظیمات تم رایتینگ، این امکان را فعال کنید